Onko teoksia tai jotain tietoa Venäjän tsaarin lomanviettotavoista Suomessa, Langinkosken kalamajalla??

Kysytty

Onko teoksia tai jotain tietoa Venäjän tsaarin lomanviettotavoista Suomessa, Langinkosken kalamajalla??

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä muutamia viitteitä haluamastasi aiheesta:

Anna Virubova : keisarinnan hovineiti. Toim. Irmeli Viherjuuri. Otava 1989. (Teoksessa luku "Kesänviettoa Suomen saaristossa")
Ahola, V. K., Langinkoski : välähdyksiä kosken ja sen ympäristön historiasta. Kauppiaitten kustannus, 1962.
Backström, Ragnar: Langinkoski. Langinkoskiseura, 1988.

Lehtiartikkeli:
Uusiniitty, Liisa: Aleksanteri III:n kiehtova ja erikoinen Langinkoski. (Kodin kuvalehti, 1982 nro 8, s. 10-15).