Otsikko
Olen kuullut, että Kotkan tyttölyseosta, joka muuttui myöhemmin Katariinan kouluksi on tehty historiikki. Mistä kirjan voisi lainata tai ostaa?

Kysytty

Hei, olen kuullut, että Kotkan tyttölyseosta, joka muuttui myöhemmin Katariinan kouluksi on tehty historiikki. Mistä kirjan voisi lainata tai ostaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyyti-tietokannasta löytyy kaksi kirjaa:
-Kotkan tyttölyseo - Katariinan koulu / toimittaja Pekka Savolainen. 1990
-Kotkan tyttölyseo - Katariinan koulu 50 vuotta : lukio ja yläaste. Koonnut Veikko Kylänpää. 1979
Näistä ensimmäinen on varsinainen historiikki ja jälkimmäinen koulun 50-vuotis toimintakertomus.
Kotkan kaupunginkirjaston kokoelmissa ei ole kummastakaan lainattavaa kappaletta, mutta teokset voi lukea kirjastossa, ne on sijoitettu mm. kotiseutukokoelmaan. Saamiemme tietojen mukaan Pekka Savolaisen toimittamasta historiikista otettiin aikoinaan 500 kpl:n painos ja myytiin lähes heti loppuun. Myöskään Kylänpään kokoamaa toimintakertomusta ei ole enää saatavana.