Otsikko
Onko teillä suositella jouluisia tarinoita, runoja tai loruja, joita voisi lukea ääneen senioreille (n. 65-80 -vuotilaille)? Ts. olisi hyvä, että ne eivät…

Kysytty

Hei,

onko teillä suositella jouluisia tarinoita, runoja tai loruja, joita voisi lukea ääneen senioreille (n. 65-80 -vuotilaille)? Ts. olisi hyvä, että ne eivät olisi liian pitkiä, mutta voisivat viritellä juoluiseen tunnelmaan ja yhteiseen muisteluun.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Joulutarinoita ja -runoja löytyy helmet-kirjastoista runsaasti myös aikuisille. Tässä muutamia vinkkejä:

Joulutarinoita / Mika Waltari ; toimittaneet Rudy de Casseres, Raimo Salomaa (WSOY, 2016)

Hauskaa joulua : vanhoja joulukertomuksia / toim. Juri Nummelin (Turbator, 2012)

Ihanaa joulua / toim. Seija Mannila (Kirjapaja, 2020)

Taatan joulu / F. E. Sillanpää ; toim. Panu Rajala (Otava, 1986)

Betlehemin tähti : joulukertomuksia läheltä ja kaukaa / Anita Laakso (Raamatunkäännösinsituutti, 2007)

Joululahja ja muita kertomuksia / Selma Lagerlöf (WSOY, 1986)

Rauhallisia hetkiä / toimittanut Tiina Laaninen (KIrjapaja, 2013) runot, aforismit

Tonttufilosofiaa, Eli miten vanhakin nyt nuortuu / Leena Hietamies (Kirjapaja, 2014) aforismit

Pieniä sanoja sinulle jota ajattelen joulun aikaan / toimittanut Elina Karjalainen (Otava, 1990) aforismit

Lapsuuden joulu : rakkaimmat joulurunot / toimittaneet Satu Koskimies ja Juha Virkkunen (Tammi, 2005)

Joulu ihanin : joulurunoja / toimittanut Tuula Simola (Otava, 1997)

Matka joulun salaisuuteen / Anna-Mari Kaskinen (Kirjapaja, 2008) runoja

Lumi hiljaa leijailee : sanoja jouluisiin hetkiin / toimittanut Sanna Hytti (Kirjapaja, 2012) runoja

Joko kohta on joulu? / Paula Mäkipelto (BoD - Books on Demand, 2021)