Onko Teillä esim informaatikoilla tietoa instansseista jotka tarjoaisivat palveluna älykkyys kysymyksiä ja ihmisen persoonallisuutta kuvaavia, lyhyitä…

Kysytty

Onko Teillä esim informaatikoilla tietoa instansseista jotka tarjoaisivat palveluna älykkyys kysymyksiä ja ihmisen persoonallisuutta kuvaavia, lyhyitä numerosarja- ja teksti kysymyksiä?Kysymykset Excel taulukko muodossa. Instanssi olisi mahdollisesti myös itse mukana mainonnassa. Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yritykset tekevät erilaisia soveltuvuus- ja persoonallisuustestejä esim. yritysten rekrytointia varten. Tällaisten yritysten yhteystietoja löytyy mm. seuraavista yrityshakemistoista Sininen kirja--talouselämän suurhakemisto = Finlands affärskalender 2001, Helsinki Media. Yritystele 2001, Eniro Finland. Teosten sijainnin voit tarkistaa monihaulla http://www.kirjastot.fi/showhierarchy.asp?hid=247 valitse monihausta lähikuntasi kirjasto. Internetissä on esim. yrityshakemisto Fennica.Net http://www.fennica.ascentia.fi/

Seuraavat yrityksen rekrytointiin liittyvät teokset löytyvät Helsingin kaupunginkirjastosta: Markkanen, Mikko: Etsi, arvioi, valitse--onnistunut rekrytointi WSOY, 1999. Jones, John W.:Personnel testing--a manager's guide to establishing a quality workforce Kogan Page, 1994.