Millainen Tuntemattoman sotilaan Koskela oli luonteeltaan.

Kysytty

Millainen Tuntemattoman sotilaan Koskela oli luonteeltaan.

Vastaus

Vastattu

Hyviä yhteenvetoja ja tiivistyksiä Väinö Linnan Tuntemattoman sotilaan henkilöistä ja heidän ominaispiirteistään voi löytää esimerkiksi seuraavista kirjoista:

Tom Lundberg, Tuntematon sotilas ja johtamisen taito

Ilkka Malmberg, Tuntemattomat sotilaat

Lundberg liittää Koskelaan seuraavanlaisia piirteitä: idealistinen, uskollinen, luova, spontaani, joustava, ihmiskeskeinen, pidättyväinen, ymmärtää erilaisuutta, arvostaa itsenäisyyttä. Malmberg ja hänen Koskela-asiantuntijana käyttämänsä Helena Ylänen kuvailevat Koskelaa näin: "Koskela on vahva, väsymätön, älykäs. Hän jaksaa marssia, ei valita nälkää, ei syö rautaisannostaan, luopuu omasta levostaan, kantaa toisten taakkoja, räjäyttää bunkkerin. -- Rehti ja järkevä Koskela [on] humalapäissään arvaamaton ja aggressiivinen."