Onko teillä Diana : the caring princess : in her own words kirjaa suomennettuna? Tai muuta elämänkertakirjaa prinsessa Dianasta jossa hän on ollut itse mukana…

Kysytty

Onko teillä Diana : the caring princess : in her own words kirjaa suomennettuna? Tai muuta elämänkertakirjaa prinsessa Dianasta jossa hän on ollut itse mukana tekemässä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymäänne teosta ei ilmeisesti ole suomennettu, kirjastojen kokoelmista sitä ei ainakaan suomeksi löydy. Dianan elämäkertoja sen sijaan löytyy suomeksi useita. Tässä muutamia:
Campbell, Colin, lady, Lähikuva Dianasta, Otava 1999
Morton, Andrew, Diana - hänen tarinansa - hänen elämänsä, WSOY 1997
Spoto, Donald, Diana - viimeinen vuosi, Tammi 1997

Syksyllä ilmestyy Otavalta uusi Diana-elämäkerta: Bradford, Sarah, Diana - tuntematon prinsessa, josta kustantajan esitteessä kerrotaan mm. ”Paljastava, oivaltavan tarkka muotokuva … valottaa Dianan elämää ja persoonaa monitahoisesti ja objektiivisesti, uusiin haastatteluihin ja tutkimustyöhön perustuen.” Kirjan tekijä Sarah Bradford on lontoolainen historioitsija, joka on tehnyt elämäkerrat myös kuningatar Elisabethista ja Jacqueline Kennedystä.