Onko tämä Eetu Salinin runo? Vai jonkun muun? "Joukko valon janoisena kuihtui hengen köyhyyteen, joskus tiedon sirun löysi niin kuin lasin sirpaleen. Sirut…

Kysytty

Onko tämä Eetu Salinin runo? Vai jonkun muun?
"Joukko valon janoisena kuihtui hengen köyhyyteen, joskus tiedon sirun löysi niin kuin lasin sirpaleen. Sirut voivat vahingoittaa mutta huolin hoivaten taito niistäkin voi laittaa mökin seinään ruutusen. "

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseinen katkelma on J. H. Erkon runosta Kevätruno Suomen laulujuhlaan Wiipurissa 18 p. Kssäk 1889. Runo on julkaistu kokoelmassa  Kuplia (1890). Kyseinen katkelma on Kevätrunon toisesta osasta ja löytyy kokoelman sivulta 15. Kuplia-kokoelma on luettavissa myös Kansalliskirjaston digitoimana. Pääset lukemaan kokoelmaa alla olevasta linkistä.

http://www.doria.fi/bitstream/handle/10024/100703/Kuplia.pdf?sequence=1&isAllowed=y

https://fennica.linneanet.fi/

0 ääntä

Kommentit

Kiitos, mutta tämä runo ei ole J.H. Erkn runo, sen tyylikään ei ole Erkon tyyliä. Näyttää siltä, ettei kysymääni runoa löydy mistään. Olen sitä etsinyt aikaisemminkin, mistään ei löydy.