Onko tämä äitienpäiväkortista löydetty runo itsekeksitty vai lainattu joltakin:Ota lapsen rakkaus lämpöisin.Sun on se ja aina on ollutkin.Se on köyhä sun…

Kysytty

Onko tämä äitienpäiväkortista löydetty runo itsekeksitty vai lainattu joltakin:Ota lapsen rakkaus lämpöisin.Sun on se ja aina on ollutkin.Se on köyhä sun lempesi rinnalle panna,vaan puutteet unohda ,anteeks anna.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runon on kirjoittanut Hilja Haahti:

Ota lapsen rakkaus lämpöisin!
Sun on se ja aina on ollutkin.
Se on köyhä sun lempesi rinnalle panna,
vaan puutteet unhota, anteeks anna!

Se on ote pitkästä runosta "60-vuotiaalle äidilleni" ja on julkaistu alun perin kokoelmassa:
Hilja Haahti: Tuomenterttuja. Otava 1899.(Nimellä Hilja Hahnsson).