Onko serkun lapsille olemassa omaa sukulais-/sivistyssanaa?

Kysytty

Onko serkun lapsille olemassa omaa sukulais-/sivistyssanaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Serkun lapsille ei ole suomen kielessä omaa virallista nimitystä. Sen sijaan serkkujen lapset ovat suhteessa toisiinsa pikkuserkkuja ja pikkuserkkujen lasten ja tätä kaukaisempien sukulaisten suhteita kuvataan esimerkiksi sanoilla "sokeriserkku", "sirpaleserkku" ja "kolmannen polven serkku".

http://www2.kirjastot.fi/fi-FI/kysy/arkistohaku/kysymys/?id=55769b1f-91…