Onko päivälukioihin yläikäraja, minkä ikäisiä oppilaita voidaan ottaa?

Kysytty

Onko päivälukioihin yläikäraja, minkä ikäisiä oppilaita voidaan ottaa?

Vastaus

Vastattu

Periaatteessa Lukioihin pyrkimisessä ei ole ikärajaa. Opinnot edellyttävät perusopintojen oppimäärän tai vastaavan suorittamista.

Aikuisena kannattaa harkita aikuislukiota. Opintopolku sivustolla kerrotaan näin:

"Aikuisena voit suorittaa lukio-opintoja aikuislukiossa tai lukioiden aikuislinjoilla. Lisäksi voit suorittaa lukio-opintoja seuraavissa kansanopistoissa:

  • Itä-Hämeen opisto
  • Karkun evankelinen opisto
  • Oriveden opisto
  • Otavan opisto
  • Portaanpään kristillinen opisto
  • Raudaskylän kristillinen opisto.

Voit myös suorittaa aikuisten lukio-opintoja yksityisopiskelijana tai etälukiossa. Lisätietoja näistä saat suoraan lukioista" Opintopolku.fi

Lisätietoa voit saada mm. Studia messuilta Helsinki 23.-24.11.2022 https://studia.messukeskus.com/