Onko olemassa teoksia, joihin olisi koottu tietoja kaunokirjallisuuden klassikkoteoksista, esim. yleiskuvaus tapahtumista ja päähenkilöt? Haluaisin saada…

Kysytty

Onko olemassa teoksia, joihin olisi koottu
tietoja kaunokirjallisuuden klassikkoteoksista,
esim. yleiskuvaus tapahtumista ja päähenkilöt?
Haluaisin saada jonkinlaisen yleiskuvan maailmankirjallisuuden
klassikkoteoksista, mutta olen hidas lukija ja aikani
ei tahdo riittää perusteellisempaan tutustumiseen.
Klassikkojen tuntemus ainakin päällisin puolin kuuluu
kuitenkin mielestäni yleissivistykseen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suosittelen Otavan v. 1957 julkaisemaa Maailman kirjat ja kirjailijat. Teokseta löytyy maaimankirjallisuuden pääteosten lyhyen kuvailun lisäksi myös taustatietoa kirjallisuudesta ja kirjailijoista.