Onko olemassa musiikkikappaleita jotka liittyvät arkkitehteihin ja/tai arkkitehtuuriin? Veli on valmistunut juuri arkkitehdiksi, niin valmistujaisjuhliin olisi…

Kysytty

Onko olemassa musiikkikappaleita jotka liittyvät arkkitehteihin ja/tai arkkitehtuuriin?

Veli on valmistunut juuri arkkitehdiksi, niin valmistujaisjuhliin olisi tarkoitus jotain laulua kehittää. Stam1nalla on joku Paha Arkkitehti biisi, mutta ei ehkä genrenä ole oikea.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Fono.fi-äänitetietokannan kautta löytyi muutama arkkitehtikappale. Fono.fi on kirjastokäyttöön muokattu versio Yleisradion äänilevystön Fono-tietokannasta. Se on vapaasti käytettävissä ja löytyy täältä:
http://www.fono.fi/

Nämä löytyivät:
- God save the architects (False start city / Ultrasport, 2006)
- Rakennustyömaalla vilisee (Sankarihommia / Loiskis, 2003)
- So long, Frank Lloyd Wright (aiheena samanniminen arkkitehti, Old friends / Simon & Garfunkel, 1997)
Alan Parsons Projectilla on kokonainen albumi Antonio Gaudin elämäntyön inspiroimaa musiikkia (Gaudi, 1987).

Muita aiheeseen liittyviä vaikkapa David Bowien Thru these architects eyes ja ehkä Ismo Alangon Laatikoita.

Mahtaisiko Arkkitehtiliitolla olla lisätietoa?
http://www.safa.fi/

Ja onnea veljelle valmistumisen johdosta!
(Vastausta täydennetty kommentin pohjalta.)

1 ääntä

Kommentit

Alan Parsons Projectilla on kokonainen albumi Antonio Gaudin elämäntyön inspiroimaa musiikkia (Gaudi, 1987).