Onko olemassa mitään kirjoja kosmetiikan maahantuonnista?

Kysytty

Onko olemassa mitään kirjoja kosmetiikan maahantuonnista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kosmetiikan maahantuonnista ei löydy kirjoja. Yhteistietokanta Melindan mukaan aiheesta on tehty joitakin opinnäytteitä, joiden lähdeluetteloakin kannattaisi ehkä katsoa:

Virkki, Suvi: Maahantuonti Italiasta : T:mi Pirjo Koskelainen. Turun ammattikorkeakoulu, 2002
Rinne-Laturi, Stella: Kosmetiikkasarjan tuonti ja jälleenmyynti. Seinäjoen ammattikorkeakoulu, 2012

Turvallisuus- ja kemikaalivirasto Tukesin sivulta löytyy ohjeita kosmetiikkatuotteiden maahantuontiin http://tukes.fi/fi/Palvelut/Usein-kysyttya-UUSI/Kuluttajaturvallisuus/K… ja muutenkin kosmetiikkaa koskevaa tietoutta, mm. lainsäädäntöä http://tukes.fi/fi/Toimialat/Kemikaalit-biosidit-ja-kasvinsuojeluaineet…

Turun kaupunginkirjastosta löytyy muutamia yleisiä maahantuontiin liittyviä oppaita:

Tuontiopas (2002)
Pehkonen, Eino: Vienti- ja tuontitoiminta (2000)
Melin, Kirsti: Ulkomaankaupan menettelyt: vienti ja tuonti (2011)