Onko olemassa kirjoja kissojen historiasta ja kissoista inspiroivina eläiminä (kuvaamataiteet, kirjallisuus, elokuva, leikit jne...). Olisin kiitollinen…

Kysytty

Onko olemassa kirjoja kissojen historiasta ja kissoista inspiroivina eläiminä (kuvaamataiteet, kirjallisuus, elokuva, leikit jne...). Olisin kiitollinen kaikista nettiosoitteista ja kirjoista! Pekka Töpöhäntä on oiva esimerkki.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kissojen historiasta löytyy aika hyvä esitys esim. kirjasta Sproule: Kaikki kissasta. Kissan inspiroimia runoteoksia ovat esim. Runojen kissa, Eeva-Lissa Mannerin Kamala kissa ja Katinperän lorut, Naomi Lewisin ja Paul Staggin Karnevaalikissa. Suuret kirjailijat kertovat kissoistaan kirjassa Kissanystävälle. Satuja kissoista löytyy teoksesta Katti-Koljatti ja muita kissasatuja.

Internetistä löytyy huimasti kissasivuja. Liikkeelle kannattanee lähteä Makupalat-linkkihakemiston kissasivuilta, osoite on: http://www.htk.fi/kirjasto/elukat2b.htm. Tästä hakemistosta löydät selaamalla linkin Kissalinkkejä lähelle ja kauas, josta pääset taas eteenpäin.