Onko nykyisissä taloissa ukkosenjohdattimia?sSe oli Benjamin Franklinin keksintö.

Kysytty

Onko nykyisissä taloissa ukkosenjohdattimia?sSe oli Benjamin Franklinin keksintö.

Vastaus

Vastattu

Suorilta salamaniskuilta suojaavaa salamasuojausta käytetään lähinnä korkeiden kohteiden kuten tietoliikennemastojen, kirkontornien ja muiden korkeiden rakennusten ja räjähdysvaarallisten tilojen suojaukseen.

Sähkötekniikan ja energiatehokkuuden edistämiskeskus STEK ry. Suojautuminen ukkoselta.