Onko netissä mahdollista tehdä toive aineiston siirtämisestä kirjastosta toiseen? Tehdäänkö tuolloin ihan tavallinen varaus, vaikka aineisto olisikin siis…

Kysytty

Onko netissä mahdollista tehdä toive aineiston siirtämisestä kirjastosta toiseen? Tehdäänkö tuolloin ihan tavallinen varaus, vaikka aineisto olisikin siis paikalla, mutta "väärässä" kirjastossa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jos haluat varata aineistoa HelMetin kautta, riittää, että valitset pudotusvalikosta sen kirjaston, johon haluat aineiston lähetettäväksi. Järjestelmä etsii sitten aineistosta jossain muussa kirjastossa hyllyssä olevan kappaleen ja se lähetetään sinulle haluamaasi kirjastoon. Eli aineiston ei siten tarvitse olla lainassa, jotta sitä voitaisiin varata, vaan hyllyssä oleva aineistokin liikkuu varattaessa kirjastosta toiseen.