Onko mitään nuorten hevoskirjaa, jossa jännitettäisiin ratsastus-/kilpavalmennusryhmään pääsyä? Tai vihdoin päästäisiin ryhmään. Entä kirjaa jossa lapset…

Kysytty

Hei!

Onko mitään nuorten hevoskirjaa, jossa jännitettäisiin ratsastus-/kilpavalmennusryhmään pääsyä? Tai vihdoin päästäisiin ryhmään.

Entä kirjaa jossa lapset tekisivät yhdessä näytelmää?

Kiitos paljon avusta!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sellaista nuorten hevoskirjaa ei löytynyt, jossa jännitettäisiin varsinaisesti kilpavalmennusryhmään pääsyä. Kirjoissa jännitetään enemmänkin ratsastuskilpailuja. Muun muassa seuraavissa kirjoissa kerrotaan valmentautumisesta kilpailuihin:

Puikkonen, Arja : Sydän saappaanvarressa (Otava, 2010)
St. John, Lauren : Yhden dollarin hevonen (Nemo, 2014)
Jalo, Merja : Hurjapää Oliver (Mäkelä, 2014)
Jalo, Merja : Voittoratsukko (WSOY, 2002)
Campbell, Joanna : Sierra yllättää (Stabenfeldt, 2000)
Campbell, Joanna : Voittoisa Wonder ( Stabenfeldt, 1999)

Näytelmän tekemisestä kertovat ainakin seuraavat nuortenkirjat:

Ellilä, Kirsti : Emma ja naapurin Romeo (Karisto, 2001)
Järvi, Annukka : Puut ja lyhdyt kukkivat (Tammi, 1997)
Palviainen, Jukka-Pekka : Joku vieraileva tähti (WSOY, 2011)
Romppainen, Katariina : Roolipeliä (Otava, 2010)