Olen 13 vuotias tyttö ja tykkään lukea heppa ja jännityskirjoja, mitä kirjaa suosittelet minulle??

Kysytty

olen 13 vuotias tyttö ja tykkään lukea heppa ja jännityskirjoja, mitä kirjaa suosittelet minulle??

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomalaisista hevoskirjojen kirjoittajista voisi mainita esimerkiksi seuraavat: Merja ja Marvi Jalo (esim. Nummelan ponitalli-sarja), Anu Ojala, Maria Kupias ja Tiina Lehtineva, ulkomaisista esim. Jenny Oldfield, Bonnie Bryant. Kertomuskokoelma Tarinoita lumoavista hevosista on kiva.

Jännityskirjoissa on valinnanvaraa. Ilkka Remes on kirjoittanut suosittuja Aaro Korppi-sarjaa ja Eon Colfer fantasiakirjoja. Anthony Horowitz on kirjoittanut jännityssarjaa nuoresta Alex Riderista sekä kauhufantasiaa nimeltä Korpinportti. Mark Haddon on kirjoittanut hauskan ja erilaisen jännärin nimeltä Yöllisen koiran merkillinen tapaus. Charlie Higson on kirjoittanut nuoren James Bondin seikkailuista kirjoissa Hopeaevä, Verikuume ja Korota tai kuole. Ellinor Rafaelsenilla on Katja-sarja, jossa seikkaillaan eri puolilla maailmaa.

Sekä jännitystä että eläimiä on Thomas Brezinan Seitsemän tassua ja Penny-sarjassa (esim. Helliä tunteita).