Mitä kirjoja suosittelet tänä vuonna 12 täyttävälle tytölle? Pottereista on tullu suuri fanituksen kohde, ja ja oon myös lukenu soturikissoja, suklaamuruset…

Kysytty

Mitä kirjoja suosittelet tänä vuonna 12 täyttävälle tytölle?
Pottereista on tullu suuri fanituksen kohde, ja ja oon myös lukenu soturikissoja, suklaamuruset-sarjaa, rakkaus ei katso aikaa - sarjaa, ja tollasia.

Vastaus

Vastattu

Tässä joitain ehdotuksia kotimaisista nuortenkirjoista:

  • Ilkka Auer: Lumen ja jään maa -sarja
  • Magdalena Hai: Gigi ja Henry -sarja
  • Anna Hallavan kirjat Valpuri Vaahteran maaginen korva ja Sammakkoprinsessa ja sen jatko-osa Operaatio Huulituli
  • Sari Peltomaa: Kummat
  • Anders Vacklin, Aki Parhamaa: Glitch-sarja

Ja käännöksiä:

  • Jessica Townsend: Nevermoor-sarja
  • Diana Wynne Jonesin kirjat
  • Michelle Paver: Muinainen pimeys -sarja
  • Sarah Mlynowskin Rachel-sarja
  • Philip Reeve: Kävelevät koneet -sarja

Toivottavasti löydät näistä jotain sinua kiinnostavaa!

1 ääntä

Kommentit

Myös Philip Pullmanin Universumien tomu -trilogia sekä sarjan "jatko-osa" Vedenpaisumus.