Onko missään saatavilla esiopetukseen soveltuvaa englannin kielen opetussarjaa (alkava vieras kieli)? Esim. Start point: English for beginners

Kysytty

Onko missään saatavilla esiopetukseen soveltuvaa englannin kielen opetussarjaa (alkava vieras kieli)?
Esim. Start point: English for beginners

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seija Markkasen Start point: English for beginners –kirja ei ole enää myynnissä, mutta joistakin kirjastoista, esim. Helsingin kaupunginkirjastosta, sen voi saada kaukolainaksi. Kaukolainaus tehdään oman kunnan kirjaston kautta.

Esiopetukseen tarkoitettuja englannin kielen kirjoja ei näyttäisi olevan tarjolla. Ala-asteen oppikirjoja on jonkin verran myytävänä (esim. Chris Holobek [et al.] What’s on tai Tarja Heino [et al.] OK English), mutta niiden käyttäminen tietysti vaatii jo aika sujuvaa lukutaitoa.

Ehkä oppimateriaalina voisi käyttää Bartl Almuthin kirjaa Leikitään englanniksi (leikkejä kouluun ja lapsiryhmille) tai Ankallisenglantia: ensimmäinen kielilukemisto –teosta. Almuthin kirja on myynnissä, mutta Ankallisenglannista on painos loppu. Molemmat kirjat voi saada kaukolainaksi ainakin pääkaupunkiseudun kirjastoista.

Lapsille tarkoitettuja englannin kielen opetusromppuja ovat esim. Enkkukerho 1 ja Eka kieliromppuni: englantia. Videolta voi opiskella englantia ainakin seuraavasta: Postimies Pat. 3 : Pat on myöhässä ja seitsemän muuta tarinaa : opimme englantia.