Nuorille tai lapsille suunniteltu elektroniikan opetus ja kokeilukirja. (esim osmo a wiion suomennus ensikosketus elektroniikkaan.) onkohan olemassa

Kysytty

nuorille tai lapsille suunniteltu elektroniikan opetus ja kokeilukirja. (esim osmo a wiion suomennus ensikosketus elektroniikkaan.) onkohan olemassa

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olisikohan tarkoittamanne Osmo A. Wiion elektroniikkakirja nimeltään "Elektroniikkaa sinulle"? Tarkistin kansallisbibliografiasta, että muita elektroniikka-aiheisia kirjoja hän ei ole kirjoittanut/suomentanut.

Muita elektroniikka- ja sähkötekniikka-aiheisia lapsille ja/tai nuorille suunnattuja kirjoja löytyi mm. Manda-tietokantaan (yleisten kirjastojen yhteistietokanta) tekemälläni haulla: perushaussa käytin hakulauseketta (sähkö? or elektron?) and (last? or laps? or nuor?), ja rajasin haun suomenkielisiin kirjoihin. Tästä hausta löytyivät mm. seuraavat viitteet:

- Koivisto, Tarmo: Hei kaikki toimii! (Hki, 1995)
- Lasten sähkökirja (Hki, 1988)
- Haverinen, Aki: Lastuja ja kipinöitä - teknistä työtä ala-asteelle (Hki, 1998)
- Poroila, Olli: Nuori sähkökokeilija (Hki, 1981)

Lisäksi samanlaiseen kysymykseen on tässä palvelussa jo aiemmin vastattu, ja löydetty mm. seuraavat kirjat:
- Johnson, M.: Keksijän kirja
- McCaulay, David: Kuinka kaikki toimii
- keksintöjä käsittelevät yleisteokset, kuten "Kaiken maailman keksinnöt"

Näiden kirjojen sijainnin voi tarkistaa esim. Helsingin kaupunginkirjaston Plussa-tietokannasta http://www.libplussa.fi . Kirjastossa voi myös tehdä aineistosta kaukolainapyyntöjä. Lisätietoja voitte kysyä kirjastosta.