Onko mahdollista saada jollakin hakukomennolla näkyviin KAIKKI Helmetissä olevat italiankieliset kirjat tai italiankieliset dvd:t? Minulla ei siis ole…

Kysytty

Hei

Onko mahdollista saada jollakin hakukomennolla näkyviin KAIKKI Helmetissä olevat italiankieliset kirjat tai italiankieliset dvd:t?

Minulla ei siis ole mielessä mitään erityistä teosta, jota etsin. En myöskään halua etsiä millään asiasanalla. Haluaisin vain selata kaikkia Helmetin kokoelmissa olevia italiankielisiä hankintoja ja valita sitten niistä.

Paljon kiitoksia avusta! :)

Vastaus

Vastattu

Voit hakea kaikkea italiankielistä aineistoa käyttämällä Helmet-haun tarkennetun haun lomaketta ja laittamalla hakulaatikkoon asteriskin (*). Kielivalikosta voit valita italian, ja aineistovalikosta kirjan tai dvd:n. Hakutuloksiin tulee näin kaikki italiankielinen aineisto, mutta myös kielikursseja ja sanakirjoja. Kokoelmavalikosta voit rajata hakutuloksia halutessasi esimerkiksi aikuisten kokoelmaan, lasten kokoelmaan tai kaunokirjoihin.

Dvd-listaukseen tulee mukaan myös ne dvd:t, joissa on tekstityskielenä italia. Jos haluat vain sellaisia elokuvia, joissa on italia puhekielenä, voit kirjoittaa hakulaatikkoon "ääniraita italia".

Lisää hakuohjeita löytyy täältä: http://luettelo.helmet.fi/screens/e_help_fin.html#hakupelkilla.