Onko Larsson, Stiegin kirjat; Pilvilinna joka romahti/ Miehet jotka vihaavat naisia/Tyttö joka leikki tulella jatkoa toisilleen vai itsenäisiä kertomuksia?

Kysytty

Hei. onko Larsson, Stiegin kirjat; Pilvilinna joka romahti/
Miehet jotka vihaavat naisia/Tyttö joka leikki tulella jatkoa toisilleen vai itsenäisiä kertomuksia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Stieg Larssonin teokset ovat jatkoa toisilleen, ne muodostavat trilogian. Ne toimivat kyllä itsenäisinäkin kertomuksina, mutta osa henkilöiden välisistä suhteista ja tapahtumistakin jää hämäräksi "väärässä järjestyksessä" luettaessa.

Järjestys on siis tämä:

Miehet jotka vihaavat naisia. WSOY, 2006
Tyttö joka leikki tulella. WSOY, 2007
Pilvilinna joka romahti. WSOY, 2008

Ensimmäistä osaa on kolmekin eri painosta, kaikkiin niihin on Helmet-kirjastoissa varauksia. Varausohjeet löytyvät täältä: http://www.helmet.fi/search~S9*fin/k