Onko lakien valmisteluun käytettyjen komiteoiden mietintöjä ostettavista jostain? Tarvitsen Pro gradu -tutkielmani tekemiseen vuosikymmeniä vanhoja mietintöjä,…

Kysytty

Onko lakien valmisteluun käytettyjen komiteoiden mietintöjä ostettavista jostain? Tarvitsen Pro gradu -tutkielmani tekemiseen vuosikymmeniä vanhoja mietintöjä, joita ei ole netistä tulostettavissa ja osa on kopioimiseen valtavan paksuja. Haluaisin oman kappaleen, johon voisin tehdä estottomasti merkintöjäni, mutta eihän niitä vanhoja löydä edes divarista vaikka olisi ISBN-numerokin tiedossa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Komiteanmiestinnöt on julkaissut entinen Valtion painatuskeskus, nykyinen Edita eli heidän julkaisumyynnistään niitä voi tiedustella ostettavaksi. Muussa tapauksessa ei auta kuin kopioida itselle kappale. Esim. meillä on kattava kokoelma mietintöjä ja meillä käy yliopiston kopiokortti.