Otsikko
Onko lainattavissa Hiljaisuus-DVD-elokuvaa, joka kertoo suomalaisista naisista jatkosodan jälkeen?

Kysytty

Onko lainattavissa Hiljaisuus-DVD-elokuvaa, joka kertoo suomalaisista
naisista jatkosodan jälkeen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti tuota DVD-elokuvaa ei ole saatavilla HelMet-kirjastoista, eikä sitä ole myöskään kirjastojen hankintajärjestelmässä. Elokuva on sen verran tuore, että se saattaa tulla kirjastojen saataville joskus tulevaisuudessa. Kirjastot eivät voi ostaa elokuvia suoraan kaupasta, vaan elokuviin täytyy hankkia erillinen lainauslisenssi, jotta sitä voisi laillisesti lainata. Julkaisijat voivat vapaasti päättää, mihin elokuviin lisenssin antavat. Jollei lisenssiä anneta, elokuvaa ei saa laillisesti kirjaston kokoelmiin lainattavaksi.