Onko kyseinen runo suomennettu? Jos on, kuka se on suomentanut?

Kysytty

Onko kyseinen runo suomennettu? Jos on, kuka se on suomentanut?

Runo alkaa : Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. (Tomas Tranströmer, Livet och döden)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jarkko Laine on suomentanut Tomas Tranströmerin runon Svarta vykort I ja II kokoelmasta Det vilda torget (1983). Lähettämäsi katkelma on runon toisesta osasta.

Suomennos Mustia maisemakortteja I ja II julkaistiin ensimmäisen kerran Parnasson numerossa 4/1985. Suomennos sisältyy myös esimerkiksi teoksiin Maailman runosydän (1998), Runon suku : valikoima suomeksi elävää käännöslyriikka (1991) ja Vain unen varjo :  kaipuun ja surun runoja (1997).

http://runotietokanta.kaupunginkirjasto.lahti.fi/fi-FI/