Onko kirjoitettu runoa tai vastaavaa aiheesta talkoolainen / talkoot?

Kysytty

Onko kirjoitettu runoa tai vastaavaa aiheesta talkoolainen / talkoot?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aiheesta oli vähän vaikeaa löytää runoja, mutta alla on joitakin ehdotuksia:

Nummensalo, Matti: Yhteistyön voima, teoksessa Säkeitä kotiseudulleni (s. 77), 1976. (tehty Isonkyrön Osuuskaupan 60-v. juhlaan v.1966)

Larin-Kyösti: Talkoopolska, teoksessa Runon vuosikymmenet, 6. p. 1980.

Lastenkirjassa Runon vuodenajat (isbn 951-28-3049-3) on heinä- ja elokuun kohdalla talkooaiheiset runot.

Hellen, Immi: Syystoimia (s. 99) ja Viljankorjuu (s. 101), teoksessa Runoja, 1951.

Moisio, Pauli: Maaseurun miättehiä (s. 74), teoksessa Leviää syrämmestä, 2006.

Jyrinkoski, Yrjö: Raivaajat, teoksessa Runomuistelmat, 1981.

Heikki Asunta: Tanssit/Talkootanssit (runolla on kaksi eri nimeä). Alkusanat: On talkootanssit. Pirtin palkit kolkkaa, ja harmonikat soivat riivattuina...
Kirjoissa Iloiten illat kuluvi, 1952, Valitut runot, 1948 s. 71 ja Metalliseppele, 1932, s. 138.

Antero Kajanto: Muurahaiset. Alkusanat: Mustanenät muurahaiset, ryhtyi talkoontekoon...
Runo löytyy ainakin lukukirjasta Meidän lasten lukukirja. Otava, 1957 (2. p.)