Otsikko
Onko kirjoitettu mitään huoltoasemien muutoksesta 50-luvulta lähtien? Myös lehtiartikkelit käyvät.

Kysytty

Onko kirjoitettu mitään huoltoasemien muutoksesta 50-luvulta lähtien? Myös lehtiartikkelit käyvät.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seuraava artikkeli kattaa aiheen jo ennen 1950-lukua ja myös sen jälkeen:

Piltz, Martti, Tienvarren palvelut. Teoksessa Mobilia 2000 : matkalla jossain Suomessa / kirjoittajat: Seppo K. J. Eronen ... [et al.]. - Kangasala : Mobilia , 2000. s. 32 – 54.

Seuraavista lisätietoa:

Ei ainoastaan bensiinistä : huoltamokaupan uudet haasteet / Paavo Saarinen. Helsinki : Kuluttajatutkimuskeskus, 1998.

Huoltoasema päivittäistavarakauppana : selviytymisstrategia huoltamona vai aktiivinen pyrkimys uusille markkinoille? / Katja Lähde. - Helsinki : Kuluttajatutkimuskeskus, 1999.

Lehtiartikkeleita:

Huoltoasemat kuluttamisena ja kulttuuris-esteettisenä ilmiönä / Antti Teittinen. Yhteiskuntasuunnittelu, 1994 (32); 1; 14-26.

Maanteiden superhuoltamot : auto on unohtunut / Jorma Aula, Else Lautala, Martti Merilinna. Tekniikan maailma 1998 (54); 10; 114-123.

Öljy-yhtiöiden suuri kertomus : huoltoasema postmodernina spektaakkelina / Antti Teittinen. Kulttuuritutkimus 1995 (12); 1; 3-12, 61.

Huoltamoketjujen historiikkeja:

Kesoilin tarina : 1949-1996 / Matti Toivonen. - Espoo : Neste markkinointi, liikennepalvelu , 1998.

Kuusikymmentä öljytippaa : Unionin historiikki 1931-1991 / Erkki Liesaho. - Helsinki : Union-öljy, 1991.

Aineiston paikallistamisessa ja niiden hankkimisessa voit pyytää apua lähimmästä kirjastosta.