Lainakirjan eräpäivä on 14.4.2020 ja se on varattu toiselle asiakkaalle. Mitä tehdä?

Kysytty

Hei,

Minulla on lainassa kirja, jolla on eräpäivänä 14.4.2020, ja se on nyt varattu toiselle asiakkaalle, eli en voi uusia lainaa. Miten voin tehdä, jottei tulisi maksua?

Vastaus

Vastattu

Sinun ei tarvitse olla huolissasi asiasta.

Kirjasto on tällä hetkellä asiakkailta suljettu. Kirjaston henkilökunta huolehtii siitä, että sulkuaikana erääntyvistä lainoista ei mene keneltäkään maksuja. Eräpäivät myös siirretään automaattisesti myöhäisempään ajankohtaan.