Otsikko
Onko kirjastossa tai kansalaisopistossa filmin digitointi mahdollisuutta?

Kysytty

Onko kirjastossa tai kansalaisopistossa filmin digitointi mahdollisuutta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jos tarkoitat "filmillä" kaitafilmiä, vastaus on valitettavasti kielteinen. Monetkin kirjastot tarjoavat mahdollisuuden digitoida diafilmiä ja filminegatiiveja, mutta kaitafilmin digitointi on niin hankalaa ja kallista vielä, että maksutonta palvelua joutuu odottamaan. Kaupallisen palvelun tarjoajia löytyy useita (googlaamalla kaitafilmi - digitointi).

Heikki Poroila
HelMet-musiikkivarasto