Miten netti "kirjaston " artikkelit voidaan lukea? esim. yliopiston kirjastossa on artikkeleja mut mistä ne tekstit voi lukea

Kysytty

miten netti "kirjaston " artikkelit voidaan lukea? esim. yliopiston kirjastossa on artikkeleja mut mistä ne tekstit voi lukea

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mahdatkohan tarkoittaa kansallista digitointiohjelmaa, jota koordinoi Helsingin yliopiston kirjaston Mikrokuvaus- ja konservointilaitos Mikkelissä? Sen tuloksenahan on jo luettavissa Historiallinen sanomalehtikirjasto 1771-1860, jonka osoite on http://digi.lib.helsinki.fi/ .
Helsingin yliopistolla on myös olemassa HELMI (Helsinki Electronic Library. Multimedia Information) Helsingin yliopiston kirjaston digitaalisen aineiston kuva- ja viitetietokanta, jonka osoite on
http://www.doria.fi .
Osoitteesta http://www.lib.helsinki.fi/finelib/ löytyy Kansallinen elektroninen kirjasto FinELib, joka hankkii kansainvälisiä ja kotimaisia elektronisia aineistoja tutkimuksen, opetuksen ja oppimisen tueksi. FinELib
neuvottelee keskitetysti jäsenyhteisöilleen käyttöoikeussopimuksia elektronisiin aineistoihin.
Helsingin yliopiston kirjasto, Suomen kansalliskirjasto, vastaa FinELibin toiminnasta ja sen kehittämisestä ohjausryhmän määrittelemien linjausten mukaisesti. Kansalliskirjasto tekee yhteistyötä yliopistojen, ammattikorkeakoulujen, tutkimuslaitosten ja yleisten kirjastojen kanssa ja on mukana keskeisissä kansallisissa hankkeissa.
FinElibiin pääsee tutustumaan kirjastojen työasemilta.

Jos mikään näistä ei ollut etsimäsi, niin lähetäpä uusi kysymys.