Onko kirjapalautus kirjakohtainen vai lainaajakohtainen? Olen palauttanut 3 kirjaa, mutta ottamassani kuitissa on neljäskin kirja, jota en ole lainannut, vaan…

Kysytty

Onko kirjapalautus kirjakohtainen vai lainaajakohtainen? Olen palauttanut 3 kirjaa, mutta ottamassani kuitissa on neljäskin kirja, jota en ole lainannut, vaan se on ilmeisesti edellisen palauttajan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunginkirjastossa palautus ei ole lainaajakohtainen, joten eri henkilön kortilla lainatut kirjat voivat tulla samalle palautuskuitille. Näin voi käydä, jos edellinen palauttaja ei ole painanut palautusautomaatista Lopeta-kohtaa palautuksen jälkeen. Palautettujen kirjojen lista tyhjenee jonkin ajan kuluttua, mutta jos seuraava palauttaja aloittaa sitä ennen palauttamisen, hän voi saada tosiaan edellisen palauttajan kirjat kuitilleen.