Onko kirjallisuutta kiinalaisen vanhuksen sairaalahoidosta joka on buddhalainen. Onko jotain kulttuurillisia perinteitä.

Kysytty

Onko kirjallisuutta kiinalaisen vanhuksen sairaalahoidosta joka on buddhalainen. Onko jotain kulttuurillisia perinteitä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suurin osa löytämästäni aineistosta käsittelee vanhuutta ja vanhustenhuoltoa sosiaalisen kehityksen näkökulmasta, eikä niinkään kulttuuriperinnön kautta.
Ohessa kuitenkin joitain kirjoja, joissa vanhuutta tarkastellaan osin myös kulttuurin ja perheen kautta. Kirjoissa ei suoranaisesti käsitellä sairaalahoitoa. Hoitotyön käytännöistä kertovaa kirjallisuutta ei ole UM:n kehityspoliittisen kirjaston kokoelmassa.

Adverting the old age crisis (1994)
The ageing & development report (1999)
Kiina ja kasvun kivut (2005)
Kiinan kulttuuri / Huotari, Tauno-Olavi (1999)
Kiinan yhteiskunta muutoksessa (2005)
Living longer (2004)
Social policies for the elderly in the Third World / Tracy, Martin B. (1991)
Sustainable social structures in a society for all ages (2002)
(Kirjoissa on esimerkkejä Kiinasta.)

Muutama hyvä verkkolähde:
http://www.ykliitto.fi/maakansa/ikaihm/
http://www.helpage.org/Home