Onko kaikki Petri Hiltusen Väinämöisen paluu stripit koottu albumeihin? Osaatteko sanoa, että onko kaikki "Väinämöisen paluu" stripit koottu albumeihin…

Kysytty

Onko kaikki Petri Hiltusen Väinämöisen paluu stripit koottu albumeihin?

Osaatteko sanoa, että onko kaikki "Väinämöisen paluu" stripit koottu albumeihin/kirjoihin? Paljonko niitä strippejä kaikenkaikkiaan on? ja missä lehdessä/lehdissä kyseinen sarjakuva tuli (tulee?) ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Petri Hiltunen kertoo, että strippejä on yhteensä 2844 kappaletta. Tämän sarjakuvasivuston luvuista laskemalla Jalavan albumeissa julkaistiin niistä ilmeisesti 1992 kappaletta. Arktisen banaanin kokoelmissa Tietäjä tien päällä ja Hollywoodin lumoissa on julkaistu lisää, mutta niiden määrä ei ole tiedossa. Hiltunen kertoo, että aivan kaikki stripit on julkaistu ainakin Maaseudun Tulevaisuus -lehdessä, mutta kokoelma-albumeista osa on jätetty pois. Listaa kaikista lehdistä, joissa sarjakuvaa on julkaistu, ei valitettavasti Hiltusellakaan ollut.

Hiltusen Väinämöis-albumit löytyvät myös Ratamo-kirjastojen kokoelmista.