Onko Helsingin kaupunginkirjaston käyttöön mahdollista lahjoittaa DVD-elokuvia, vai tuottavatko elokuvien mahdolliset lainausoikeusjärjestelyt asian suhteen…

Kysytty

Onko Helsingin kaupunginkirjaston käyttöön mahdollista lahjoittaa DVD-elokuvia, vai tuottavatko elokuvien mahdolliset lainausoikeusjärjestelyt asian suhteen ongelmia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kiitos ystävällisestä tarjouksestanne! Valitettavasti asia on juuri niin kuin arvelittekin - kirjastot eivät voi ottaa DVD-levylahjoituksia vastaan tekijänoikeuskorvausten vuoksi. Poikkeuksena on sellainen tilanne, jossa elokuvan tekijä itse lahjoittaa oman elokuvansa.