Onko HELMETistä mahdollista etsiä jonkun kirjailijan tyylisiä muita kirjailijoita? Esim Minna Lindgren kirjoittaa usein hauskoja eläkeläisjuttuja, onko muilla…

Kysytty

Onko HELMETistä mahdollista etsiä jonkun kirjailijan tyylisiä muita kirjailijoita?
Esim Minna Lindgren kirjoittaa usein hauskoja eläkeläisjuttuja, onko muilla kirjailijoilla samantyylisiä kirjoja tai Minnan faneille sopivia kirjoja..?
Onpas vaikea selittää!!!

Vastaus

Vastattu

Ja aika vaikea myös etsiä.

Helmet-sivusto ei toimi kuten kauppa, joka ehdottaa automaattisesti jotain samantapaista.

Kirjasto käyttää asiasanoja kuvailemaan aineiston sisältöä eli valitsemalla jonkin kirjan asiasonoista tärkeimmät ja kirjoittamalla ne tarkennetuun hakuun voi hyvinkin löytää uusia samantapaisia kirjoja. esim. Eläkeläiset ja rakkaus tai Huumori, arkielämä ja vanhuus

Ja aina voi kysyä satunnaisen kirjastotädin tai sedän suosituksia.