Onko hämähäkille, jonka nimi englanniksi on ogrefaced spider (lat. Deinopis spinosa?), suomenkielistä nimeä?

Kysytty

Onko hämähäkille, jonka nimi englanniksi on ogrefaced spider (lat. Deinopis spinosa?), suomenkielistä nimeä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Deinopsis heimosta käytetään Suomessa yleisesti nimitystä heittoverkkohämähäkki. Alan harrastajat käyttävät melkein poikkeuksetta hämähäkkien tieteellisiä nimityksiä välttääkseen sekaannuksia - esim. monella tarantula lajilla on useampikin ”puhekielinen” nimi. ”Virallisia” nimiä ei kovin usein vakiinnu ulkomaisille lajeille.