Tiedätkö miten monta silmää on lukilla? Onko niitä yhtä paljon kuin hämähäkillä vai joku muu määrä?

Kysytty

Tiedätkö miten monta silmää on lukilla? Onko niitä yhtä paljon kuin hämähäkillä vai joku muu määrä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Uuden zoon osassa 9 sivulla 31 sanotaan lukkien lahkolla olevan ainoastaan kaksi pistesilmää eturuumiin keskellä. Sivulla 32 kerrotaan hämähäkkien lahkolla olevan tavallisesti kahdeksan, joskus kuusi ja muutamissa tapauksissa kaksi pistesilmää. Ne saattavat myös puuttua kokonaan. Pistesilmät sijaitsevat eturuumiin etuosan selkäpuolella.