Onko Fred Hoylen kirja "Of Men and Galaxies" käännetty suomeksi?

Kysytty

Onko Fred Hoylen kirja "Of Men and Galaxies" käännetty suomeksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hoylen suomennosten joukossa on teos ” Tähtisumujen ja molekyylien välillä” WSOY 1972.

Teoksen bibliografiset tiedot ovat :
Tekijät: Hoyle, Fred
Nimeke: Tähtisumujen ja molekyylien välillä / Fred Hoyle, Francis Crick ; ... suom. Kalevi Pusa
Julkaistu: Porvoo Helsinki : WSOY, 1972
Ulkoasu: 127, [1] s. : taul.
Sarja: (Taskutieto ; 104)
Huomautus: Alkuteokset: Of men and galaxies / Fred Hoyle. Of molecules and men / Francis Crick
Aineisto: kirja
Teoksen kieli: fin
Alkuteoksen kieli: eng
ISBN: 951-0-00780-3 (nid.)

Teos sisältää
Hoylen artikkelit :
· Ihminen ja galaksit
· Tiedemiehen motiiveista ja päämääristä
· Astronomin elämänkuva
· Tulevaisuuden kaavailuja
Francis Crickin artikkelit :
· Lukijalle
· Vitalismin luonne
· Yksinkertaisimmat eliöt
· Näkymät

Hoylen alkuperäisteos ”Of men and galaxies on vuodelta 1964 ja se perustuu Washingtonin yliopistossa pidettyihin esitelmiin. Alkuperäisteoksen sivumäärä on 75 sivua.