Onko eronnut nainen neiti vai rouva?

Kysytty

Onko eronnut nainen neiti vai rouva?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kielitoimiston sanakirjan (2. osa: L-R, 2006) mukaan rouvalla tarkoitetaan mm. naimisissa olevaa tai ollutta naista. Neiti taas on saman kirjan mukaan naimaton nainen. Eronnut nainen on siis sanakirjan mukaan rouva.

Aiheesta on keskusteltu paljonkin. Suomen kielen dosentti ja erikoistutkija Vesa Heikkinen Kotimaisten kielten keskuksesta on koonnut yhden keskustelupätkän blogiinsa:

http://www.kotus.fi/?5400_a=comments&5400_m=8108&s=3235

32 ääntä

Kommentit

Neiti