Onko brittien suosittua joululaulua 12 days of Christmas kännetty suomeksi, muuten kuin kerran Aku Ankassa, jossa Roope haali kasaan 12 rumpalia, 11…

Kysytty

Onko brittien suosittua joululaulua 12 days of Christmas kännetty suomeksi, muuten kuin kerran Aku Ankassa, jossa Roope haali kasaan 12 rumpalia, 11 säkkipillin soittajaa, 10 hyppivä herraa jne.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ainakin toinen käännös on, sen ovat tehneet Juha Vainio ja Jukka Virtanen. Laulun nimenä on "Joulun kaksitoista heilaa" ja se alkaa sanoin "Lupas jouluksi heilani mulle hymyten...". Sanat löytyvät ainakin kokoelmista

Suuri toivelaulukirja 10. - Warner/Chappel Music, 1996.

ja

Joulu on taas : 120 kaikkien aikojen joululaulua. - Fazer, 1992.