Otsikko
Onko 1910-luvulla kansanedustajana toiminut August Vatanen koko nimeltään August Veli Vatanen? Wikipediassa nimi on kirjoitettu August (Veli) Vatanen eli tämä…

Kysytty

Onko 1910-luvulla kansanedustajana toiminut August Vatanen koko nimeltään August Veli Vatanen? Wikipediassa nimi on kirjoitettu August (Veli) Vatanen eli tämä tarkoittaisi, että Veli ei olisi ollut hänen virallinen nimensä. Esim. Kaarlo-nimisiä on kutsuttu ymmärrettävästi Kalleiksi, mutta miksi August-nimistä olisi kutsuttu Veliksi?

Vastaus

Vastattu

Eduskunnan verkkosivuilta löytyvien tietojen mukaan August Vatasen (kansanedustajana 2.2.1914–3.4.1917) koko nimi oli August Veli Vatanen.

https://www.eduskunta.fi/FI/kansanedustajat/Sivut/911706.aspx (ks. CV)

1 ääntä

Kommentit