On 6 punaista, 12 sinistä, 18 vihreää helmeä. miten lasketaan montako eri vaihtoehtoa saadaan kaulaketjuja, pitää käyttää kaikkia helmiä. Toinen luku 12…

Kysytty

on 6 punaista, 12 sinistä, 18 vihreää helmeä. miten lasketaan montako eri vaihtoehtoa saadaan kaulaketjuja, pitää käyttää kaikkia helmiä. Toinen luku 12 punaista, 12, sinistä, 12 vihreää helmeä. Ensimmäisen luvusta pitää vähentää 1562208777435 Saatu luku pitää jakaa 2 numeron ryhmiksi. koodi ASCII Saatuista kirjaimista tulee nimi JOVETT ,kun laittaa oikeaan järjestykseen. Toisesta saadusta luvusta pitää vähentää 46271903385786 koodi ASCII(ISO646-fi nimi on Dorris Kaulaketjujen määrä saattaa olla todella SUURI. Lyötyykö ketään niin viisasta, kuka pystyy ratkaisemaan. mitenkä kaikki helmien eri vaihtoehtopaikat lasketaan ja mitenkä koodia käytetään saatuun lukuun.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei,
kysymys vaatii sen verran matemaattista osaamista, että neuvon ottamaan yhteyttä Jyväskylän yliopiston matematiikan ja tilastotieteen laitokseen:
https://www.jyu.fi/maths/henkilosto