Otsikko
Olisin vain kysynyt tuleeko minulle ilmoitus varaamistani kirjoista sähköpostiin vai tekstiviestinä vai kuinka? Olen varannut Helmetin kautta viikolla kaksi…

Kysytty

Olisin vain kysynyt tuleeko minulle ilmoitus varaamistani kirjoista sähköpostiin vai tekstiviestinä vai kuinka? Olen varannut Helmetin kautta viikolla kaksi kirjaa ja tänään yhden. Kuinkahan pitkään yleensä kestää ennenkuin kirjat on noudettavissa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mikäli olette antanut kirjastolle sähköpostiosoitteenne, saatte ilmoituksen noudettavasta varauksesta sähköpostiin. Muussa tapauksessa ilmoitus tulee kirjepostilla.

Varattujen teosten saapumisilmoitukset ja lainassa olevien teosten eräpäivän lähestymisestä varoittavat tiedotteet voi saada matkapuhelimeen tekstiviestinä. Palvelu on käytettävissä DNA:n, Elisan, Saunalahden ja Soneran matkapuhelinliittymistä. Palvelu on maksullinen. Tekstiviestipalvelun käyttö edellyttää, että teillä on oma sähköpostiosoite, Helmet-kirjastojärjestelmän kirjastokortti ja henkilökohtainen tunnusluku. Alla olevassa linkissä on ohjeet tekstiviestipalvelun käyttöönottoon.

Mikäli varaamaanne teosta on vapaana jossakin toisessa kirjastossa, tulee varaus kaupungin sisällä yleensä parissa vuorokaudessa. Yli kaupunkirajojen toimitettavat varaukset vaativat hiukan pidemmän ajan.

http://www.helmet.fi/fi-FI/Info/Asiakkaana_kirjastossa/HelMettekstiviestipalvelun_ohje(652)

http://www.helmet.fi/fi-FI/Info/Asiakkaana_kirjastossa/Kirjastokortti_ja_lainaaminen(37)