Olisin kiinnostunut Bo Carpelanista ja ajattelin kysyä että onko teillä jotakin faktatietoja hänestä!! Kiitos

Kysytty

Olisin kiinnostunut Bo Carpelanista ja ajattelin kysyä että onko teillä
jotakin faktatietoja hänestä!! Kiitos

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun kirjastojen aineistotietokanta Plussasta (http://www.libplussa.fi) voit käydä tarkistamassa mitä kirjallisuutta kirjastoista löytyy koskien Carpelania. Klikkaa rasti asiasanahaun kohdalle ja käytä asiasanaksi Bo Carpelan. Pääset näin tarkistamaan itse ovatko kirjat sellaisia, jotka kiinnostavat sinua, ja mistä kirjastoista ne löytyvät.

Teoksesta "Suomen kirjailijat 1945-1980" löytyy luettelonomaisesti lyhyet elämäkertatiedot, tuotanto ja Carpelania käsittelevät artikkelit v. -80 saakka. Uudempaa ja monisanaisempaa faktatietoa Carpelanista löytyy mm. kirjasta Tarkka Pekka: "Suomalaisia nykykirjailijoita". Kirjan uusin painos on v. 1990.

Verkosta löytyy tietoa Carpelanista mm. kustannusosakeyhtiö Otavan sivuilta osoitteessa http://www.otava.fi/kirjailijat/ (kotimaisten kirjailijoiden pudotusvalikosta). Jos tarvitset vielä laajempia tietoja, käy lähimmässä kirjastossa, missä voit itse tehdä tai pyytää tekemään haku artikkelitietokannasta. Lehtiartikkeleista löytyy yleensä tuorein tieto.