Olisin halunnut tietoa huumeiden käyttäjien kuntoutumisesta, mutta en ole löytänyt teoksia, voisitko auttaa etsinnässä???

Kysytty

Hei, olisin halunnut tietoa huumeiden käyttäjien kuntoutumisesta, mutta en ole löytänyt teoksia, voisitko auttaa etsinnässä???

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun yleisten kirjastojen aineistotietokannasta http://www.libplussa.fi löydät asiasanalla "päihdeongelmaiset kuntoutus" seuraavat 6 teosta: "Paluu normaaliin" / Mikko Tamminen, Stakes, 2000 ; "Päihdekuntoutukset ristiinvalotuksessa" / Pertti Korteniemi, Helsingin kaupunki, 1999 ; "Äitiys on mahdollisuus" / Katja Holopainen, Ensi- ja turvakotien liitto, 1998 ; "Usko, hoito ja toipuminen" / Jorma Niemelä, Stakes, 1998 ; "Yhteisöhoidon suuntauksia" / Kari Murto, Jyväskylän koulutuskeskus, 1997 ; "Asiakkaana päihdekuntoutuksessa" / Arja Ruisniemi, A-klinikkasäätiö, 1997. Jos etsit asiasanalla "riippuvuus päihteet", löydät useita teoksia lisää, sekä kotimaista että käännöskirjallisuutta.

Yliopistokirjastojen Linda-tietokannasta löytyy samoilla asiasanoilla runsaasti aineistoa: tutkimuksia, opinnäytteitä ym. Lindaan on yleisissä kirjastoissa pääsy vain virkailijakoneilta, joten kehotan sinua kääntymään virkailijan puoleen. Osoitteesta http://www.paihdelinkki.fi , joka on A-klinikkasäätiön ylläpitämä sivu, löydät varmasti hyödyllistä aineistoa. Heidän tietopankissaan näyttää olevan tietoa kuntoutuksesta, eri terapiamuodoista jne. Hyödyllinen lienee myös http://www.irtihuumeista.fi . Aleksi-artikkeliviitetietokannasta, joka on käytettävissäsi kirjastojen asiakastyöasemilla, löydät mainitsemillani asiasanoilla runsaasti viitteitä aikakauslehtiartikkeleihin.