Olisiko pääkaupunkiseudun kirjastopalvelu Helmettiin mahdollista kehittää sellainen mahdollisuus, että sakot saisi maksettua netissä? Aina ei ehdi kirjastoon…

Kysytty

Olisiko pääkaupunkiseudun kirjastopalvelu Helmettiin mahdollista kehittää sellainen mahdollisuus, että sakot saisi maksettua netissä? Aina ei ehdi kirjastoon ja sitten kun on liikaa maksuja niin ei saa varattua kirjoja. Tämä olisi upeaa palvelua.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastomaksujen verkkomaksamismahdollisuutta toivotaan runsaasti. Kirjastojärjestelmässämme on olemassa ohjelmisto, joka mahdollistaa verkkomaksut. Ominaisuuden käyttöönottaminen edellyttää kuitenkin ohjelmistokehitystä, jotta se saadaan toimimaan suomalaisten verkkopankkien kautta (valmis "palikka" tarjoaa ainoastaan luottokorttimaksumahdollisuuden).

Verkkomaksujen mahdollistaminen nähdään HelMet-kirjastoissa tärkeänä kehityskohteena. Aikataulua uudistukselle ei ole vielä tiedossa.