Olisiko mahdollista hankkia lisää kurssikirjoja, sillä nyt niitä ei aina saa, vaikka niitä olisi 16 kpl? Tästä syystä osa opiskelijoista ilmeisesti…

Kysytty

Olisiko mahdollista hankkia lisää kurssikirjoja, sillä nyt niitä ei aina saa, vaikka niitä olisi 16 kpl? Tästä syystä osa opiskelijoista ilmeisesti hätäpäissään pitävät kirjojaan yli laina-aikansa ja maksavat mieluummin muutaman euron kuin ostavat parin sadan kirjan kaupasta. Jos voisitte hankkia ainakin suosituimpia yliaikalainassa yleensä roikkuvia kurssikirjoja, olisi tosi hyvä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yleinen kirjasto hankkii kurssikirjoja, mikäli katsoo niiden sopivan kokoelmiinsa. Yleiset kirjastot eivät pääsääntöisesti hanki kurssikirjoja suuria määriä opiskelijoiden ja oppilaitosten tarpeita silmälläpitäen, vaan hankitaan pienempiä määriä ja vain sellaisia kurssikirjoja, joilla on myös yleisempää kysyntää.

Kannattaa tarkistaa yliopiston ja muiden oppilaitosten kirjastojen tilanne. Helsingin yliopiston kirjastoon saa kirjastokortin, vaikkei olisikaan yliopiston opiskelija.