Otsikko
Olisiko Helsingin kaupunginkirjastossa saatavilla vankilaelämästä kertovia kirjoja? Erityisesti olisin kiinnostunut Rubin Carterin teoksesta 16th round.

Kysytty

Olisiko Helsingin kaupunginkirjastossa saatavilla vankilaelämästä kertovia kirjoja? Erityisesti olisin kiinnostunut Rubin Carterin teoksesta 16th round.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Rubin Carterin vuonna 1974 ilmestynyttä teosta The sixteenth round ei pääkaupunkiseudun yleisistä kirjastoista löydy. Sitä ei ole myöskään maakuntakirjastoissa eikä yliopistokirjastoissa Suomessa. Kaukolainaus ulkomailta lienee ainoa vaihtoehto saada kirja lainaksi. Pääkaupunkiseudun kirjastoissa on kuitenkin paljon vankilaelämää kuvaavia kirjoja. Saat niistä luettelon aineistotietokanta Helmetistä (www.helmet.fi) kirjoittamalla aihehakuun sanan vankilat tai vangit tai halutessasi omakohtaisia muistelmia kirjoittamalla sanahaku-kohtaan vankilat and muistelmat tai vangit and muistelmat.