Olin tänään Espoossa mustikkametsässä. Siellä oli reppu, jonka vieressä kaksi Helsingin kaupunginkirjaston kirjaa. Ne olivat olleet siellä jo jonkin aikaa,…

Kysytty

Olin tänään Espoossa mustikkametsässä. Siellä oli reppu, jonka vieressä kaksi Helsingin kaupunginkirjaston kirjaa. Ne olivat olleet siellä jo jonkin aikaa, koska sivut olivat ihan ruskeat ja vettyneet, ts. kirjat olivat pilalla. Kyseessä olivat Timo Airaksisen Minuuden rakentajat sekä Juhani Pietarisen Mitä Platon minulle opetti. En halunnut tutkia reppua, joka näytti aika epämääräiseltä, mutta halusin ilmoittaa, mikäli haluatte rekisteröidä jotenkin kirjastosta puuttuvat teokset. Jäin miettimään, miksi näistä filosofisista kysymyksistä kiinnostunut ihminen oli kirjat hylännyt.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kiitos ilmoituksesta. Molempia kirjoja on useissa Helmet-kirjastoissa, ja kumpaakin kirjaa on lainassa useasta kirjastosta, joten valitettavasti ei ole mahdollista näillä tiedoin selvittää, minkä kirjaston kokoelmista ne ovat.

Asiakas saa niistä aikanaan palautusmuistutuksia ja tulee toivottavasti selvittämään asiaa kirjastoon.